מדריך קניית הוברבורד – Hoverboard

hoverboard-man

ההוברבורד הוא הטרנד הכי לוהט כרגע, לעיתים לוהט מידי. כאשר שומעים את המילה הוברבורד מיד חושבים על התלקחות ופיצוצים. אלו היו מקרים של חיקויים זולים עוד לפני שנחקקו חוקים ואישורי בטיחות מתאימים לכלי. בינואר 2017 משרד התחבורה ומכון התקנים אישרו את יבוא ההוברבורדים לישראל ומאז שיגעון ההוברבורדרים רק הלך וגדל. במדריך זה נסביר ונעזור לכם לבחור את ההוברבורד שהכי מתאים לכם.

מהו הוברבורד?

אפשר לתאר את ההוברבורד כסגווי ללא כידון, כלומר משטח עם שני גלגלים בכל צד שמסתמך על שיווי משקל לצורך היגוי. קיימים גם הוברבורדים עם גלגל אחד, הם פחות יציבים אבל נוח יותר להתנייד איתם. אגב, בעברית כבר קיימת מילה תקנית להוברבורד והיא – רכינוע חשמלי.

איך הוברבורד עובד?

ההוברבורד נע קדימה כאשר הרכוב רוכן קדימה, נוסע לאחור, מאט או עוצר כשהרוכב רוכן אחורה. היגוי ימינה ושמאלה נעשה לפי הטיית הגוף לכיוון הנדרש. השליטה במהירות הכלי עובדת לפי הלחץ שמפעילים על רפידות המשטח. ישנם הוברבורדרים עם אפשרות בחירה של מצב מתחילים אשר מגבילה את מהירות הנסיעה לשם לימוד הכלי.

משקל נשיאה

לא כל אחד יכול להשתמש בהוברבורד. משקל הגוף המקסימלי נע בין 100 ל-140 ק"ג. המשקל המינימלי הוא בדרך כלל 20 ק"ג. חשוב תמיד לברר את המשקל המקסימלי מכיוון שקיימים הוברבורדרים זולים שמאוד מפתים, אך מסוגלים להחזיק רק עד 60 ק"ג.

תנאי דרך

רוב ההוברבורדים בעלי גלגלים מגומי ללא אויר ומיועדים לנסיעה בדרכים חלקות כמו כביש ומדרכה. ניתן למצוא גם הוברברודרים עם גלגלים גדולים יותר עם אויר אשר ניתן לנסוע איתם במשטחים קשים יותר כמו כורכר וחול. ארבעת הגדלים הנפוצים הם 4.5, 6.5, 8 ו-10 אינץ', כאשר הגדולים יותר מיועדים לשטח קשה יותר.

עליות וירידות

ההוברבורד עובד במיטבו בשטח מישורי, אך אם אתם זקוקים לעלות עליות יחסית תלולות חשוב לבדוק מהי הזווית הגבוהה ביותר שהכלי יכול לטפס. ניתן למצוא דגמים אשר מציעים זווית של 30 או אפילו 40 מעלות, אך תמיד כדאי להתייעץ עם המוכר.

מהירות

מהירות הנסיעה בהוברבורד נעה בין 5 ל-20 קמ"ש. קיימים הוברבורדרים עם אפשרות בחירה של מספר מהירויות נסיעה.

טווח נסיעה

טווח הנסיעה בהוברבורד אשר טעון במלואו נעה בין 10 ל-40 ק"מ. כמובן שהטווח עשוי להשתנות בהתאם למשקל הרוכב, המהירות ותנאי הדרך.

סוללה ומנוע

הסוללות אשר מצויות בהוברבורד נעות בין 1000 מילי-אמפר ל-5800 מילי-אמפר ו-36 וולט. חוזק המנוע נע בין 200 וואט ל-1000 וואט. כמה שהסוללה והמנוע יותר גדולים וחזקים ככה גם המהירות והמרחק יותר גדולים. הטענה מלאה של סוללה לוקחת בדרך כלל כשעתיים, אך חשוב להיות בקרבת ההוברבורד בזמן ההטענה.

תכונות נוספות

ישנם הוברבורדרים עם מקלט GPS אשר מתעד את הנסיעה, רמקול אשר מתחבר עם בלוטות' לטלפון, שלט לכיבוי והדלקה וכמובן לדים המהבהבים בכל מיני מצבים.

איך קונים מחו"ל?

  • בוחרים אחד מההוברבורדרים בסוף דף זה ומעתיקים את הלינק שלו
  • נכנסים לקונים עבורך באמזון באתר USHOPS
  • בשורת חיפוש מדביקים את הלינק של המוצר המבוקש ולוחצים על כפתור "מצא מוצר"
  • בוחרים בדגם הרצוי
  • בוחרים משלוח מהיר או חסכוני
  • לוחצים על כפתור "המשך לקניה" ועוקבים אחר ההוראות

מחפשים הוברבורד זול?

מצאנו הוברבורד טוב וזול לילדים מהאתר הקניות הפופולרי GearBest. ההוברבורד הוא של חברת iScooter והוא בעל תכונות אשר מותאמות לילדים, כמו כיבוי אוטומטי בעת ירידה, עמידות למים וגלגלים בגודל 4.5 אינץ. בנוסף, הוא מגיע עם קסדה ומגיני ברכיים וידיים.

הוברבורדים מומלצים

Razor HOVERTRAX

razor-hovertrax

Halo Rover

halo-rover

Segway miniPRO

Segway-miniPRO

EPIKGO

epikgo