Whirley Board – לוח איזון ב-360 מעלות

WhirlyBoard-all

ה-Whirly Board מגיע אלינו מלייק מילס, וונסקונסן, ארה"ב. ממציא הלוח אריק אולסן, עוסק בתחום הסקייטבורד, סנובורד, סקי מים וכל ספורט מבוסס לוח כל חייו. ב-2014 הוא המציא את האב טיפוס הראשון על ידי חיבור חצי כדור כדורת למרכז קרש סקטבורד ושני חצאים של כדורי סנוקר לצדדים. אריק שם לב שהלוח שיצר עזר לו להתאמן על יציבות ושיווי משקל ומאז הוא עובד עליו ומשכלל אותו.

מה זה באלאנס-בורד?

בארץ אפשר למצוא הרבה שמות לבאלאנס-בורד, צלחת שיווי משקל, לוח איזון, לוח איזון ועוד. אנחנו נקרא ל-Wirly Board לוח איזון. מגוון גדול של אנשים משתמשים בלוחות איזון, מילדים ואתלטים עד לבני הגיל השלישי. לוחות אלו מגיעים בכל הצורות והגדלים, אך המשותף להם הוא המטרה לשפר את שרירי הליבה, היציבות ,העמידה הזקופה ואפילו שיפור בפעילויות ספורטיביות.

מה מיוחד ב-Whirley Board?

כל Whirly Board מיוצר בעבודת יד בעיר בשם לייק מילס אשר במדינת ווינסקונסן, ארה"ב. הקרש עשוי מעץ מייפל קנדי שחלקו הקדמי מכוסה בחומר מחוספס דומה לנייר שיוף אשר מצוי בסקטבורדים ובחלקו האחורי נמצאים הכדורים אשר עשויים מפלסטיק מסוג פוליאתילן (HDPE).

WhirlyBoard-front

ה-Whirly Board הוא למעשה לוח איזון דינמי וכלי אימון לגמישות אשר מאפשר לעשות כיף תוך כדי שיפור יכולות איזון, קורדינציה וכוח ליבה. החברה מבטיחה שהלוח יהיה מאתגר לכל רמות הספורטאים ממוקדי הלוח וגם לאתלטים ככלל. זהו לוח היציבות היחיד שמעודד תנועה סיבובית ובכך משפר מודעות מרחבית, זריזות וגמישות. הלוח מאפשר להתאמן על התנועה התלת מימדית בסביבה הביתית של המשתמש. למשל, גולשי סנובורד יכולים להתאמן על מגוון סיבובים בקרקע כדי שכאשר הם יהיו באוויר יהיה להם קל יותר לבצע סיבובים. גולשי סקי מים או וויקבורד יכולים לחבר חבל מהקיר ולהתאמן על העברת שיווי משקל והעברת המקל מצד לצד וכמובן גם על סיבובים.

 

WhirlyBoard-back

מה הם היתרונות של השימוש בלוח האיזון?

לוח האיזון עוזר לשפר את מערכת הפרופריוספציה – אשר כוללת עצבים ברצועות, השרירים, מפרקים וגידים. התוצאה תביא לשיפור בחישה עצמית של הגוף ביחס למרחב, במילים אחרות מודעות גדולה יותר לגוף ביחס למרחב שמסביב. המערכת יכולה להיפגע מפציעה או מזקנה ולכן פיזיותרפיסטים כוללים בטיפול שלהם לוחות יציבות כחלק מהתוכנית שלהם.

שימוש בלוח יציבות עוזר לקורדינציה –  בילדות אנו נוטים לשחק ולהשתולל אין זה מקרי או רק לשם הכיף אלא גם נועד לפיתוח מיומנות גופנית, תוך שיפור השליטה המוטורית. הקורדינציה מתפתחת באופן מיטבי עד לגיל ההתבגרות ולאחר מכן משתפרת באופן מתון יותר. מסיבות אלו גם ילדים וגם מבוגרים יכולים להפיק תועלת מלוח היציבות.

שימוש בלוח עוזר להפחית פציעות – שרירי הליבה, כלומר שרירי הבטן, שריר הגב ושרירי העכוז תורמים לאיזון נכונה, לשיווי משקל ולתמיכה בשלד. כאשר שרירי הליבה חלשים או כשאין ביניהם איזון קיים סיכוי גבוה יותר לבעיות ביציבה, בעיות גב ולפציעות שונות אחרות. השימוש בלוח עוזר לחזק את אותם שרירים וכתוצאה מזו מפחית את הסיכוי לפציעות.

שימוש בלוח עוזר לשפר עמידה נכונה ובריאה – שרירי הליבה הרבים מייצבים את עמוד השדרה, הכתפיים ואגן הירכיים ונמצאים לכל אורכו של הטורסו. כאשר שרירי הליבה חזקים ובריאים האדם יהיה זקוף, בעל הליכה איזון וחוש שיווי משקל טוב יותר.

WhirlyBoard-girl

 

כדי שתוכלו להפיק את המיטב מלוח היציבות שלכם עליכם להתקדם באופן מסודר וסובלני. לכן כתבתי לפניכם ארבע שלבים אשר יעזרו לכם להתחיל

שימוש בסיסי בלוח

קודם כל צריך למצוא מקום עם מספיק מרחב כדי לא להיפגע, חשוב שיהיה ריק או רחוק מעצמים שעלולים להפריע כמו רהיטים. יש למקם את הרגליים בשני צדדי הלוח באופן סימטרי כמה שיותר. לשמור על חוט השדרה ישר ולא עקום ולהסתכל קדימה ולא למטה. כהתחלה כדאי לנסות לשמור על שיווי משקל בצורה שרק הכדור המרכזי נוגע בקרקע, אם זה קשה מידי ניתן להחזיק ביד אחת את הקיר.

הטיה מצד וצד

לאחר שהצלחתם לשמור על שיווי המשקל מהתרגיל הקודם ניתן לעבור לתרגיל הבא. תנסו להטות את הלוח מצד לצד כך שבכל פעם הכדור הקטן נוגע ברצפה והשני באוויר. לאחר שהצלחתם לעשות זאת תנסו לעמוד על כל כדור בנפרד כחמש שניות ולעשות הפסקה של דקה כל סט.

הטיה קדימה ואחורה

אחרי שהצלחתם לזוז מצד לצד הישארו רק על הכדור המרכזי מבלי לגעת בכדורים הקטנים ואז תעבירו את המשקל קדימה ואחורה. אתם יכולים גם לגוון ולשלב גם את התרגיל הקודם יחד עם תרגיל זה.

סיבוב 360 מעלות

לאחר שצברתם ניסיון מהתרגילים הקודמים הגיע הזמן לעשות קצת טריקים מגניבים. תעמדו על הלוח ותזיזו מהר את כל הגוף לכיוון ימין או שמאל לפי מה שנוח לכם על מנת להשיג סיבוב מלא. כמובן שלא תצליחו מיד, אך תתחילו מסיבוב של 90 מעלות ואז 180 מעלות וכן הלאה עד שתצליחו לבצע 360 מעלות. אם 360 זה קל לכם מידי תנסו לעשות 720 מעלות כלומר שני סיבובים במכה אחת.

סיכום

ה-Whirly Board מאפשר להשיג איזון, קורדינציה וכוח ליבה בצורה קלה ומהנה. הלוח תוכנן ככלי אימון לספורט מבוסס בורד, אך מתאים גם לאנשים אשר רוצים לשפר את היציבות שלהם. בעוד לוחות איזון (Balance Boards) אחרים זזים רק מצד לצד ל-Whirly Board מאפשר תנועת ב-360 מעלות או יותר וכמובן ניתן להתאמן בתוך הבית גם שכלא ניתן להתאמן בחוץ. ה-Whirly Board עולה 119 דולר ומגיע עם אחריות לכל החיים כלומר אם קורה משהו ללוח החברה תשלח לוח חדש או החזר כספי. בסך הכל זוהי דרך נפלאה לעשות כושר בכיף ולכן אני ממליץ על ה-Whirly Board בחום.

לשאלות ולבירורי קנייה
https://www.whirlyboard.com/shop
[email protected]
[email protected]